BLONDINBELLA OM LIVET SOM MAMMA

Intervjuades av Malou idag i Efter tio

Isabella ”Blondinbella” Löwengrip vill ge goda råd till andra om vad som är att vänta både under graviditeten och när babyn väl anlänt. När hon var gravid önskade hon att hon haft en storasyster att fråga, därför har hon skrivit sin bok Babyboost. I intervjun berättar Blondinbella också varför vissa vänner försvann när hon blev gravid.
Babyboost

Babyboost av Isabella Löwengrip Spångberg. Finns bland annat köpa på nätet hos adlibris.

 ”Babyboost är boken jag själv längtade efter när jag blev gravid. En vän att hålla i handen. En syster som peppar, förstår och förlåter. Utan att vara fördömande eller skräckinjagande. I stället för att fokusera kroppens förändring och förlossningssmärta vill jag berätta om hur det kändes att vara med om den häftigaste tiden i mitt liv.
Boken är indelad i tre delar: före, under och efter graviditeten. Jag tar upp frågor som ”Hur vet man att man träffat den rätte?”, ”Hur känns det när man inte blir gravid?” och ”När ska man berätta?”, men läsaren får också följa min tankar under graviditeten månad för månad, uppblandat med lättsamma humoristiska rutor och listor i stil med ”Månadens craving” eller ”Fem saker som får mig att gråta”.
Mer att läsa om vad boken handlar kan du göra här.
Kommentera

