Det blev en flicka för mediaparet

Väntan och längtan är över för storbloggaren och entreprenören Isabella ”Blondinbella” Löwengrip. Nu har hon och maken Odd Spångberg fått en liten dotter.
Allt har gått jättebra”, skriver Blondinbella på sin blogg.
I slutet av november 2013 fick bloggprofilen Isabella ”Blondinbella” Löwengrip och maken Odd Spångberg, 27, sonen Gillis.

Nu har paret fått en dotter.
”Nu är hon här vår älskade dotter, allt har gått jättebra. Vi har sovit några timmar och ska njuta av stunden, hörs senare! Stor kram :- )”, skriver profilen på sin blogg.

Det var i slutet av september som Löwengrip berättade i sin blogg om glädjebeskedet att hon var gravid.
”Det blir 17 månader mellan Gillis och nya plutten vilket är tajt men också kul”, skrev hon bland annat då och fortsatte:
”Tårarna rinner bara för att jag skriver om det. Det är så himla stort och häftigt och vi är så lyckliga och förväntansfulla”.
I kommentarsfältet strömmar nu gratulationerna in från profilens följare.

Bröt ihop på grund av könet

I sin bok ”Babyboost” har ”Blondinbella” tidigare berättat om besvikelsen som uppstod när hon fick veta att hon väntade en son.

– Önskan om ett kön är så himla tabubelagt. Jag kan förstå att det låter helt sjukt och elakt, men när man är gravid och hormonell så är det så himla lätt att visualisera sig ett barn och ofta har det barnet ett kön. Blir det inte som man tänkt sig så blir det som en slags sorg trots att det här barnet inte fanns, har hon tidigare sagt.

”Då var det tufft för mig”

Men trots att hon bröt ihop gick känslan snart över.

– Nu i efterhand så tycker jag det var jättetöntigt men där och då var det tufft för mig, för jag visste inte hur jag skulle uppfostra en pojke. Som förälder i dag så inser jag att ett spädbarn är ganska könlöst – det är en människa. Nu inför barn nummer två så tänker jag inte alls på kön, nu vet jag hur härligt det är att få ett barn, sa hon då.

Källa: Expressen

Kommentera

