Våga ge alla oss i Fas 3 en chans

Debattören, Anette Höiland: Jag väntar fortfarande på att S vallöfte ska infrias.

Den sittande regeringen lovade att Fas 3 skulle avvecklas men ingenting har hänt. Aldrig förr har så många långtidsarbetslösa varit i sysselsättningsfasen som nu. Jag och många med mig väntar på att vallöftet ska bli verklighet.

Jag har varit arbetslös i fyra och ett halvt år och är utplacerad hos en anordnare där jag trivs. Platsen är inte problemet utan det är att jag och mina två barn inte kan leva på den ersättning jag får.

Politikerna talar om att arbetslösa behöver höja sin kunskapsnivå för att kunna möta arbetsmarknadens krav. Jag har fyra examina varav en filosofie magisterexamen och 277,5 högskolepoäng. Efter grundskolan har jag studerat i 12 år. Jag har sökt drygt 1 300 jobb och varit på 58 anställningsintervjuer. Min fråga till politikerna är: Vad mer kan jag göra?

Klicka här och läs resten av Anette Höilands debattartikel som finns införd aftonbladet.

Annette Höiland har skrivit en riktigt bra och ärlig debatt artikel som är mycket läsvärd.

Kommentera

