Blondinbella överger Moderaterna

Bloggaren och företagaren Isabella Löwengrip. Foto: GUSTAV MÅRTENSSON

Blondinbella är trött på Moderaterna. Och arg. Nu överger hon partiet.
– Jag blir arg, säger hon till Nöjesbladet.

Isabella ”Blondbella” Löwengrip har varit ett av Moderaternas öppna sympatisörer i många år.
Men på sistone har sprickan mellan partiet och bloggdrottningen blivit allt tydligare.

Under måndagen publicerade hon en tweet med skarp kritik: ”Förbjuda tiggeri och temporära uppehållstillstånd. @nya_moderaterna är inte längre ett parti för mig. Vad hände med individens frihet?”.

När Nöjesbladet når henne strax därpå är hon klart besviken på den kurs hon menar att partiet tagit sedan Fredrik Reinfeldt avgick som partiledare.

– Hans anda verkar vara borta. Hans tal om att vi ska öppna våra hjärtan vill jag skriva under på. Nu känns det som att vi kan stryka Nya Moderaterna och gå tillbaka till Konservativa Moderaterna. Där känner jag mig inte välkommen. Eller jag verkar välkommen, men alla är inte välkomna. Det känns som att partiet tar ett steg tillbaka och då tappar man mig som väljare, säger hon till Nöjesbladet.

– Strategiskt gör man detta för att locka väljare från Sd, men då lämnar man det jag älskat med M, att man är för individens frihet.

”Det gör mig arg”

Hon syftar på intergrationspolitiken och partiledningens ja till förslaget att kunna förbjuda tiggeri lokalt.
– Det jag slogs för var individens frihet, att man står upp för människor. Inte individens frihet bara för vissa. Att förbjuda tiggeri är som att förbjuda fattigdom. Ingen sitter och tigger frivilligt, säger hon.
Hon vänder sig också mot förslagen kring tillfälliga upphållstillstånd.
– Där går jag på Muf:s och de andra allianspartiernas linje. Hur ska man som individ känna sig trygg och redo att starta ett nytt liv i ett nytt land om man inte vet om man får stanna? Att säga att det är temporärt motiverar ingen att lära sig ett språk eller söka ett jobb, det blir en fruktansvärd situation för en familj som kommer hit. Det gör mig arg, jag har alltid trott att M står upp för individens frihet, men det är frihet för vissa då, säger hon till Nöjesbladet.

Klicka här och läs vidare eller här.

Fler nyheter för Blondinbella

Fakta om Blondinbella.

Kommentera

