Bloggarna som drar in miljoner och växer

Isabella Löwengrip, 25. Foto: Mikael Sjöberg

Isabella Löwengrip, 25 år. Foto: MIKAEL SJÖBERG

De behöver inget kontor, ingen maskinpark eller en massa anställda.
Allt som behövs är en dator, ett personligt driv och ett innehåll som tilltalar läsarna.
Bloggarna Carolina Gynning och Isabella ”Blondinbella” Löwengrip har visat hur man drar in miljoner.

Expressen har kartlagt några av de ledande bloggarna i landet.
Carolina Gynning, Isabella Löwengrip och Kenza Zouiten sticker ut från mängden. I dag är de inte bara bloggare utan fullfjädrade entreprenörer som hela tiden expanderar sina verksamheter.
På fyra år Löwengrip Invest har haft intäkter på 10,3 miljoner kronor. Isabella Löwengrip är en riktig företagare. Hon sitter i sju aktiebolag varav hon är helägare eller delägare i sex av dem, enligt offentliga uppgifter hos Bolagsverket. Enda undantaget är den plats som suppleant hon har i sin makes bolag.
– Mycket av framgångarna är ju tack vare bloggen, förklarar Isabella Löwengrip
– Dels handlar framgången om timing, jag började ju blogga i precis rätt tidpunkt. Då hade jag möjlighet att bygga upp varumärket. Sedan dess har det hänt otroligt mycket. Från början var det lite pinsamt att kalla sig för bloggare. Stora bolag ville inte alls lägga några pengar för annonsering där, utan vände sig till traditionell media.

Klicka här och logga in på Expressen för att kunna läsa artikeln i sin helhet.

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s