Pokemonfeber även på Rosenbad

Världen har drabbats av pokémonfeber – och nu har åkomman nått ända till Rosenbad.

– Perfekt att springa ned på lunchen och jaga lite, säger folkhälsominister Gabriel Wikström (S).

Folkhälsominister Gabriel Wikström (S) står under ett träd i Rosenbadsparken fullt upptagen av sin mobiltelefon. Men det är inte ett viktigt samtal som väntar – i dag lägger han allt sitt fokus på pokémonletande.

Får människor att gå ut och röra på sig

Som folkhälsominister menar han att det populära spelet når ungdomar som vanligtvis inte rör på sig men som nu beger sig ut långa sträckor på pokémonjakt.

– Det har redan kommit rapporter på att människor rör på sig mer och går upp i tid för att de vill ut och jaga pokémon. Detta är människor som annars hade suttit still med en mobilapp eller framför datorn och då är det här ett fantastiskt bra alternativ, säger Gabriel Wikström.

Klicka här och läs resten av artikeln.

Källa: Aftonbladet, Nyheter24

En mobilapp som jag definitivt inte har för avsikt att ladda ner och testa.Visst är det bra att folk går ut och rör på sig, men måste man skaffa en mobilapp för det?

One response to “Pokemonfeber även på Rosenbad

  1. Ja jag vet inte vad jag ska tycka om det här jag tycker nog att det verkar helknäppt som en film där alla går omkring som en slags zombies.. Samma på Facebook många jag känner där gör inget annat än spelar spel, trist tycker jag som själv aldrig varit road av någon typ av spel.. Ha en fin helg Nicki

Kommentera

