Daily Archives: 2017-08-04

Ex-minister fick blackout

242H

Tidigare finansminister Anders Borg ska ha visat sitt kön, förolämpat kvinnor och tafsat på andra gäster under en fest i Stockholms skärgård, enligt uppgifter till Aftonbladet. ”Jag var på fest i helgen och drabbades av en blackout”, skriver Anders Borg på Facebook.

Det var under en fest i förra veckan i Stockholms skärgård som Anders Borg, finansminister i den tidigare Alliansregeringen, ska ha blivit mycket berusad. Enligt uppgifter till Dagens opinion och Aftonbladet ska han bland annat ha kallat kvinnor för ”slampa” och ”hora”, visat sitt könsorgan och tafsat på andra gäster.

Efter att händelsen omskrivits i medier valde Anders Borg att själv kommentera det inträffade på sin Facebooksida.

”Jag var på fest i helgen och drabbades av en blackout. Jag dricker inte mer än de flesta men har varit under hård press de senaste månaderna och det måste ha tagit ut sin rätt. Jag har fått höra i efterhand att jag betedde mig mycket olämpligt. Jag vill uppriktigt be om ursäkt till de närvarande som tog illa vid sig. Känner stor besvikelse och ånger över mitt beteende”, skriver ex-ministern i inlägget.

Enligt Aftonbladet var det runt 60 personer närvarande under tillställningen, bland dem flera barnfamiljer.

Anders Borg var Sveriges finansminister mellan 2006 och 2014.

Källa: Metro